Noticies

La professora Maria Ballester ha impartit el curs “Democràcia i Participació ciutadana” a la Universitat Oberta per a Majors, en el marc del “Diploma D’Especialització de la UOM en Ciències, Tecnologia i Societat al segle XXI”. El curs parteix del significat del principi democràtic, segons el qual el poble és el titular de tots els … Continua llegint «El LIDIB també a la UOM: treballar sobre democràcia i participació ciutadana no té edat»

Totes les assignatures són susceptibles d’incorporar el gènere com a categoria d’anàlisi? Què comporta la implementació de la perspectiva de gènere en la docència i la recerca universitària? La perspectiva de gènere en la docència vol dir que estem parlant de docència sobre les dones? Aquestes són algunes de les reflexions que ens ha plantejat … Continua llegint «Primer seminari sobre perspectiva de gènere en la docència en Dret a la UIB, a iniciativa del LIDIB»

Col·loqui sobre violència sexual al Teatre Principal amb el LIDIB

Abús… o violació? El col•loqui Principal Plus! sobre "Jauría" ha omplert la Sala Petita. Amb la periodista d'El País Isabel Valdés i el Catedràtic de Dret Penal de la UIB Eduardo Ramón #ElPrincipaldetothom #LaManada #Jauría @teatrokamikaze pic.twitter.com/kTocaz7GkE — Teatre Principal (@teatreprincipal) December 14, 2019

Una setmana de drets humans amb el LIDIB

El 10 de desembre és el Dia internacional dels drets humans i el LIDIB continua aquesta setmana amb els Seminaris de drets humans d’aquest curs i també organitza o participa en més activitats relacionades amb els drets humans. Aquest divendres 13 de desembre a les 10h. la professora Maria Ballester ens parlarà dels drets lingüístics … Continua llegint «Una setmana de drets humans amb el LIDIB»

En el segon seminari sobre drets humans del LIDIB ens hem plantejat com queda la llibertat de manifestació i el dret de reunió després de la sentència dictada pel Tribunal Suprem en la causa núm. 20907/2017 per la qual s’ha condemnat alguns dels líders de l’anomenat “procés” a Catalunya, pels delictes de sedició, malversació de … Continua llegint «En el seminari sobre la sentència condemnatòria als líders del “procés” ens demanam com es poden imposar penes tan greus en l’exercici sense violència d’un dret fonamental»

En el marc de les activitats organitzades per l’Institut Balear de la Dona en ocasió del dia internacional contra la violència cap a la dona, la professora Valentina Milano, membre del LIDIB, ha presentat la ponència titulada “Reforçar la resposta estatal davant de la tracta de dones: una anàlisi des d’un enfocament de drets humans”. … Continua llegint «La professora Milano examina com reforçar la resposta estatal davant de la tracta en ocasió del dia contra la violència masclista»

Presentació del LIDIB als mitjans

El LIDIB s’ha presentat el dimecres 13 de novembre a la UIB. Hi han intervingut la doctora Margalida Capellà, professora de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals i directora del LIDIB; la doctora Maria Ballester Cardell, professora de Dret Constitucional i subdirectora del LIDIB, i la doctora Valentina Milano, professora de Dret Internacional Públic i … Continua llegint «Presentació del LIDIB als mitjans»

La setmana que ve comencen els Seminaris LIDIB sobre els drets humans, un cicle de xerrades impartides per professors i professores de la Facultat de Dret que són membres del LIDIB i que participen en un projecte d’innovació de la UIB: Incentivació i potenciació de l’aprenentatge dels drets i llibertats fonamentals i la seva protecció … Continua llegint «Tot el que volies saber sobre els drets humans i no sabies on demanar-ho… ara tens els Seminaris del LIDIB per xerrar-ho!»

En un acte celebrat aquest dilluns 4 de novembre a Can Alcover (Palma), el professor de dret penal de la Universitat de València Antoni Llabrés i la professora de dret internacional públic de la UIB i membre del LIDIB Margalida Capellà han exposat alguns dels principals aspectes jurídics de la sentència del Tribunal Suprem sobre … Continua llegint «La professora Margalida Capellà analitza la llibertat de reunió pacífica en la sentència del Tribunal Suprem sobre el “procés” en un acte de l’OCB»

Aquesta setmana, la professora Valentina Milano conclou la impartició del mòdul sobre el marc legal aplicable a la tracta d’éssers humans i a la prostitució, en el marc del primer curs universitari sobre intervenció amb persones en situació de tracta i prostitució que s’imparteix a Espanya. En el marc de la primera edició d’aquest curs … Continua llegint «La professora Valentina Milano imparteix un mòdul sobre el marc legal en el primer curs universitari sobre tracta i prostitució a Espanya»