Seminaris del LIDIB curs 2019-2020: Pensam els drets humans

Aquests seminaris han estat impulsats i pensats per professors i professores de la Facultat de Dret que volem dinamitzar els estudis de Dret implicant els alumnes en els debats i en els dilemes actuals sobre els drets humans que estudien. No sempre tenim temps de mostrar com és d’important que els coneguin i, sobre tot, els apliquin quan exerceixin el Dret.

L’assistència és gratuïta. Els professors no cobram res per impartir aquests seminaris: és part del nostre compromís en l’aprenentage dels drets i les llibertats fonamentals que volem garantir com a acadèmics i investigadors.

És necessària la inscripció per calcular el nombre d’assistents i reservar l’espai i també per gestionar els certificats d’assistència. Per favor, mirau el calendari i, si aquestes preguntes vos diuen alguna cosa i voleu saber la resposta, inscriviu-vos en el formulari final.

Gràcies

Professores i professors membres del LIDIB

CALENDARI DE SEMINARIS “DRETS HUMANS A LA FACULTAT DE DRET”

Tots els seminaris comencen a les 10 i acaben a les 11.30h. S’indicarà l’aula o seminari als alumnes en acabar el termini d’inscripció

NOVEMBRE

15 novembre. Joan David Janer: Com hem arribat a que es criminalitzin les ONG de rescat?

29 novembre. Sebastià Rubí: Com queda la llibertat de manifestació després de la sentència del Tribunal Suprem sobre el “procés”?

DESEMBRE

13 desembre: Maria Ballester: Com estan protegits els drets lingüístics?

FEBRER

14 febrer. Rosario Huesa: De què serveix denunciar les violacions de drets humans davant els organismes internacionals?

28 febrer. Ma. Carmen Tomás-Valiente: Tenim dret a una mort digna?

MARÇ

6 març. Luis López Guerra: Tenim llibertat d’expressió a les xarxes socials?

20 març. Valentina Milano: Quina protecció tenen les víctimes de trata de persones?

ABRIL

3 abril. José Ricardo de Prada: Genocidis d’ahir i d’avui: com prevenir-los i perseguir-los?

24 abril. Magdalena Llompart: El salari mínim interprofesional SMI garanteix una existència digna?

MAIG

8 maig. Pau de Vílchez: Com afecta el canvi climàtic als drets humans?

22 maig: Eduard Ramon: Quins drets fonamentals tenen les persones detingudes?

Coordinació: Prof. Margalida Capellà

L’assistència al 80% dels seminaris donarà dret a un certificat d’assistència (20 hores)

L’organització dels seminaris es reserva el dret de modificar dates i ponents en cas que sigui necessari.

Nombre màxim d’alumnes: 30

Per inscriure’s als seminaris cal emplenar aquest formulari. Termini d’inscripció: 13 de novembre de 2019 (tancat el 12 de novembre)